Als certificerende instelling bekrachtigt Brand Compliance de betrouwbaarheid van haar klanten, middels het uitgeven van certificaten voor het voldoen aan standaarden. CEO Christian Oudenbroek:

Wij staan voor integriteit. Dat betekent dat wij vanuit Brand Compliance alleen een certificaat uitgeven als wij hebben vastgesteld dat onze klanten voldoen aan de betreffende norm. Bij iedere handtekening die ik zet, ben ik zeker van de afgeleverde kwaliteit. Onze integriteit gaat hand in hand met onze reputatie.”

Sinds 2004 heeft Brand Compliance zich beziggehouden met diverse gebieden binnen de auditbranche. Bij de oprichting zijn we gestart met tweede partij audits in de Automotive sector op de naleving van de afspraken tussen importeur en autodealers. Hierna zijn we ISO 9001 certificeringen gaan uitvoeren, de zogeheten derde partij audits. Naast het uitvoeren van tweede en derde partij audits hebben we inspectiewerkzaamheden uitgevoerd.

Vanuit daar werden we opgemerkt door de Vlaamse overheid en zijn we gevraagd om ons kandidaat te stellen om Kmo-portefeuille audits uit te voeren, een subsidieregel voor innoveren en ondernemen voor Vlaamse KMO’s. In 2013 hebben we ons kandidaat gesteld voor het uitvoeren van deze audits.

Ontwikkelingen in de markt lieten zien dat er een grote toekomst te voorzien was op het gebied van informatiebeveiliging en privacy. Sinds 2017 hebben we hier opvolging aan gegeven door, naast ISO 9001, Nederlandse accreditatie (C458) te verkrijgen voor ISO 27001 en NEN 7510 (informatiebeveiliging in de zorg), cluster Z & B en ISO 27701.

Daarnaast hebben we een eigen norm en schema ontwikkeld op het gebied van AVG-certificering. De AVG-Certificeringsstandaard BC 5701 is in november 2023 in Nederland goedgekeurd door de Autoriteit Persoonsgegevens.

Brand Compliance heeft, met haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch (Nederland), een groei doorgemaakt binnen én buiten de Benelux. Dat heeft ertoe geleid dat we in 2019 een vestiging in Zweden hebben geopend. Ons kantoor in België is gevestigd te Antwerpen.

Alle ontwikkelingen samen hebben ertoe geleid dat we op het gebied van norm- en schemaontwikkeling brede kennis in huis hebben en deze toepassen op de behoeftes van onze klanten. Met het ontwikkelen van nieuwe normen en schema’s onderscheiden wij ons van onze concullega’s.

Missie & Visie

Onze missie

Brand Compliance voert kwalitatief goede audits en certificeringen uit, die waar nodig geaccrediteerd zijn door de relevante toezichthouders. Onze klanten worden op een persoonlijke en proactieve manier geïnformeerd, voorbereid en getraind. Door het verkrijgen van de benodigde keurmerken en/of certificeringen behalen organisaties het gewenste niveau van betrouwbaarheid, professionaliteit en kwaliteit. Hiermee stralen organisaties naar haar klanten en leveranciers uit dat zij prettig zaken met hen kunnen doen.

Onze visie

We streven ernaar een Europese conformiteit beoordelende instelling te zijn die internationaal erkend wordt om haar expertise en heldere, persoonlijke aanpak. Vanuit de gedachte om als organisatie voortdurend te blijven verbeteren, beogen we onze dienstverlening voor klanten altijd te optimaliseren.

Kwaliteitsbeleid

Om invulling te geven aan onze missie en visie als auditbureau, hebben we een kwaliteitsbeleid geschreven. Het kwaliteitsbeleid bevat de volgende drie thema’s:

Competente medewerkers

Onze medewerkers vormen het Human Capital van onze organisatie en zijn daarmee de belangrijkste kernwaarde. Het zorgdragen dat onze medewerkers competent zijn en blijven is van het grootste belang. Wij geven hieraan invulling door medewerkers continu te trainen, te scholen en te informeren.

Integriteit

Vertrouwen is essentieel voor een certificerende instelling. Het maatschappelijk verkeer mag vertrouwen op de certificaten die wij verstrekken aan onze gecertificeerde klanten. Naar onze klanten en medewerkers zijn wij transparant en betrouwbaar.

Communicatie

Wij onderscheiden ons door optimale communicatie met alle stakeholders. Met onze medewerkers delen we het jaarplan en ontwikkelingen binnen de organisatie. Naar onze klanten hanteren we een persoonlijke aanpak en streven we naar uitstekende informatievoorziening.