Het aanvragen van een certificeringstraject
Indien een organisatie een aanvraag doet voor een certificeringstraject bij Brand Compliance, moet een aantal onderwerpen worden besproken om te kunnen beoordelen of wij een aanbieding tot certificering kunnen doen.
Voorbereiding #
Onze accountmanager zal het gesprek met de aanvrager zo goed mogelijk voorbereiden. Wanneer een certificatietraject nieuw is, is het voor de aanvrager prettig om te weten wat er kan worden verwacht. De aanvrager dient een aantal noodzakelijke gegevens te verzamelen om de aanvraagprocedure soepel te laten verlopen.
Noodzakelijke gegevens #
Om een handje te helpen, hebben wij een lijst samengesteld van de minimale gegevens die we nodig hebben om de certificeringsaanvraag in behandeling te kunnen nemen:
- De basisgegevens van uw onderneming;
- De juridische structuur van uw onderneming;
- Een recent uittreksel uit de Kamer van Koophandel;
- Het toepassingsgebied dat u wilt laten certificeren;
- Een overzicht van eventueel uitbestede processen onder het toepassingsgebied;
- Het aantal FTE dat onder het toepassingsgebied werkzaam is (daaronder wordt verstaan vast, tijdelijk, parttime, fulltime, ingehuurd personeel en vrijwilligers);
- Verschillende business en IT factoren om zo de complexiteit van de audit in te kunnen schatten waarop de tijdsberekening wordt gebaseerd;
- Indien van toepassing de naam van de adviesorganisatie m.b.t. de implementatie;
- De termijn waarbinnen u graag gecertificeerd zou willen worden;
- Bijzonderheden rondom veiligheid voor personeel of beschikbaarheid van informatie.
Mochten er vragen zijn over de inhoud van bovenstaande lijst, dan kan voorafgaand aan het gesprek contact opgenomen worden met de accountmanager. Het is ook mogelijk om deze (of andere) vragen te stellen tijdens het consult.
Beoordeling #
Wanneer alle benodigde gegevens compleet zijn en de aanvraag door de accountmanager is ingevuld, wordt de aanvraag voorgelegd aan een medewerker binnen Brand Compliance die de rol van ‘aanvraagbeoordelaar’ vervult. Dit vormt een belangrijke stap in het aanvraagproces omdat wij hiermee onze onafhankelijkheid en kwaliteit naar onze (potentiële) klanten waarborgen.
Offerte #
Bij goedkeuring van de aanvraag zal onze accountmanager een offerte opstellen en toesturen aan de aanvrager, vergezeld door het certificatiereglement en de algemene voorwaarden. Het is van belang om deze documenten goed door te lezen. Bij akkoord wordt de offerte ondertekend geretourneerd, waarmee de overeenkomst tot stand komt.
Certificatietraject #
Na het tot stand komen van de overeenkomst wordt er een taak overgedragen aan één van onze customer and project coordinators. De offerte wordt verwerkt tot een certificatietraject. Er zal contact opgenomen worden voor het inplannen van de eerste auditdata op basis van de tijdsberekening in de offerte.
We hopen met dit artikel meer inzicht te hebben gegeven in het proces rondom een aanvraag voor certificering door Brand Compliance. We zijn u graag van dienst om een certificeringstraject te starten.
Het doen van een aanvraag tot certificering doet u hier: aanvragen certificatietraject. Onze accountmanager neemt dan zoals hierboven beschreven contact met u op voor een eerste gesprek.
Voor aanvullende vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.