+32 14 48 0730 | be-info@brandcompliance.com
België
  • Beglië
  • Nederlands
  • English
  • Beglië
  • Nederlands
  • English
Brand Compliance België
  • KMO-portefeuille registratie
  • BC 9022 – WSE
  • ISO 27001
  • ISO 19770-1
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • BC Academy
  • Over ons
    • Accreditaties
    • Privacy verklaring
Contacteer ons nu
  • KMO-P
  • BC 9022 – WSE
  • ISO 27001
  • CyFun
  • ISO 19770-1
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Academy
    • NIS2 training
    • ISO 27001 training
    • BC 5701 training
  • Over Ons
    • Aanvragen certificatietraject
    • Accreditaties
    • Compliment, klacht of tip
    • Contacteer ons
    • Ons verhaal
    • Uw privacy
    • Vacatures

KMO-portefeuille

5
  • Hoe werkt de kmo-portefeuille registratie?
  • Tips van de Kmo-p auditor
  • Kmo-portefeuille voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!
  • Combineer uw kmo-portefeuille met het Vlaams Opleidingsverlof
  • Kmo-portefeuille dienstverlener en Vlaams Opleidingsverlof: FAQ

Certificatietraject

10
  • De ultieme checklist voor uw certificering
  • Heeft u binnenkort uw eerste audit
  • Het aanvragen van een certificeringstraject
  • Fase 1 van de initiële audit
  • Fase 2 van de initiële audit
  • Wat is een certificatiecyclus?
  • Afwijkingen managementsysteem
  • Certificaat geschorst of ingetrokken? Zo lost u dat op!
  • Hoelang duurt een ISO-certificering?
  • Overname van certificering

Algemeen

8
  • Het Traffic Light Protocol (TLP): wat betekent dit voor u?
  • De Brand Compliance begrippenlijst
  • Wat is een managementsysteem?
  • Interne of externe audit?
  • Meer over interne audits
  • Tips voor het beschrijven van een goede scope
  • Accreditatie versus certificatie
  • Het gebruik van certificatielogo’s

WSE-label

1
  • Hoe behoudt u uw ESF-subsidie of vraagt u een ESF-project aan?

Best practices

2
  • Uitblinken in informatiebeveiliging: best practices
  • KMO-Portefeuille: best practices

Whitepapers

2
  • Whitepaper BC 9022
  • Whitepaper managementsysteemaudits

NIS2 & Cyberfundamentals

2
  • NIS2 aansprakelijkheid
  • CyberFundamentals & NIS2 in België
Categorieën bekijken

Hoe werkt de kmo-portefeuille registratie?

De kmo-portefeuille registratie is een subsidiemaatregel waardoor u – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van uw onderneming verbeteren. Elke kmo kan financiële steun ontvangen om opleidingen en advies bij geregistreerde dienstverleners aan te kopen.

Deze subsidie verlaagt de drempel voor kmo’s om gebruik te maken van de diensten en zich op die manier verder te ontwikkelen als organisatie.

Opleidingen of adviezen moeten aansluiten bij één van de acht thema’s. Alle opleidingen en adviezen die inhoudelijk gelinkt kunnen worden aan een thema kunnen worden gesteund. Benieuwd naar voorbeelden? Klik op onderstaande thema’s.

kmo-portefeuille registratie

  • Bedrijfsstrategie
  • Beroepsspecifieke competenties
  • Digitalisering
  • Duurzaamheid
  • Financiële geletterdheid
  • Innovatie
  • Internationalisering
  • Personeelsmanagement

Audit #

Om het onderscheidende label ‘geregistreerd dienstverlener voor de kmo-portefeuille’ te verkrijgen, moet er via een audit worden aangetoond te werken volgens de kwalitatieve normen die daarvoor zijn opgesteld door het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO). Deze audit dient uitgevoerd te worden door een onafhankelijk en door het VLAIO erkend auditbureau.

Brand Compliance is door de Vlaamse overheid aangesteld als erkend auditbureau en voert graag de audit uit die nodig is om de kmo-portefeuille registratie te behalen. Wij bieden u een kennismaking waarin de organisatie de kans krijgt vragen te stellen met betrekking tot de audit en de kmo-p-norm. Daarnaast wordt er gedetailleerde toelichting gegeven op de audit en de voorbereidingen die hiervoor nodig zijn.

De kmo-portefeuille registratie is ook voor starters #

Wanneer een organisatie recent gestart is met opleidings- of advieswerkzaamheden dan is de kmo-portefeuille ook geschikt! Als startende kandidaat-dienstverlener wordt de audit in twee delen gesplitst. In het eerste deel wordt beoordeeld of de organisatie ‘startensklaar’ is voor het uitvoeren van de activiteiten. De organisatie is dan vrijgesteld van ‘het bewijs van ervaring’ en de ‘klantentevredenheidspeilingen’.

Na een positieve eerste audit wordt er toegang verleend voor een periode van twee jaar. Na twee jaar volgt opnieuw een kmo-p-audit op de opgedane ervaring en klanttevredenheid. Indien deze audit een positieve uitkomst heeft wordt de einddatum met drie jaar verlengd.

Wilt u meer weten over wat de kmo-portefeuille registratie voor u kan betekenen? Schrijf u dan in voor de (online) kennismaking. Wilt u graag direct contact? Bel dan naar +32 (0)14 48 07 30 of mail naar be-info@brandcompliance.com en we helpen u graag verder!

Deel dit bericht:
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Antwoord niet gevonden? Hoe kunnen we helpen?

Hoe kunnen we helpen?

Bijgewerkt op 10 januari 2025
Tips van de Kmo-p auditor
Inhoudsopgave
  • Audit
  • De kmo-portefeuille registratie is ook voor starters

Brand Compliance België B.V.

Uitbreidingstraat 66
2600 Berchem (Antwerpen)

+32 14 48 0730
be-info@brandcompliance.com

VAT nr.: BE0735.675.516

Brand Compliance B.V.

Hambakenwetering 8D2
5231 DC ‘s-Hertogenbosch

+31 73 220 2000
info@brandcompliance.com

Chamber of Commerce nr.: 32101659
VAT nr.: NL8130.78.854.B01

Brand Compliance Nordics AB

Vasagatan 16 2 TR
111 20 Stockholm

+31 73 220 2015
info@brandcompliance.com

Org.nr: 559238-1387

© Copyright 2025 Brand Compliance