+32 14 48 0730 | be-info@brandcompliance.com
België
  • Beglië
  • Nederlands
  • English
  • Beglië
  • Nederlands
  • English
Brand Compliance België
  • KMO-portefeuille registratie
  • BC 9022 – WSE
  • ISO 27001
  • ISO 19770-1
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • BC Academy
  • Over ons
    • Accreditaties
    • Privacy verklaring
Contacteer ons nu
  • KMO-P
  • BC 9022 – WSE
  • ISO 27001
  • CyFun
  • ISO 19770-1
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Academy
    • NIS2 training
    • ISO 27001 training
    • BC 5701 training
  • Over Ons
    • Aanvragen certificatietraject
    • Accreditaties
    • Compliment, klacht of tip
    • Contacteer ons
    • Ons verhaal
    • Uw privacy
    • Vacatures

KMO-portefeuille

5
  • Hoe werkt de kmo-portefeuille registratie?
  • Tips van de Kmo-p auditor
  • Kmo-portefeuille voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!
  • Combineer uw kmo-portefeuille met het Vlaams Opleidingsverlof
  • Kmo-portefeuille dienstverlener en Vlaams Opleidingsverlof: FAQ

Certificatietraject

10
  • De ultieme checklist voor uw certificering
  • Heeft u binnenkort uw eerste audit
  • Het aanvragen van een certificeringstraject
  • Fase 1 van de initiële audit
  • Fase 2 van de initiële audit
  • Wat is een certificatiecyclus?
  • Afwijkingen managementsysteem
  • Certificaat geschorst of ingetrokken? Zo lost u dat op!
  • Hoelang duurt een ISO-certificering?
  • Overname van certificering

Algemeen

8
  • Het Traffic Light Protocol (TLP): wat betekent dit voor u?
  • De Brand Compliance begrippenlijst
  • Wat is een managementsysteem?
  • Interne of externe audit?
  • Meer over interne audits
  • Tips voor het beschrijven van een goede scope
  • Accreditatie versus certificatie
  • Het gebruik van certificatielogo’s

WSE-label

1
  • Hoe behoudt u uw ESF-subsidie of vraagt u een ESF-project aan?

Best practices

2
  • Uitblinken in informatiebeveiliging: best practices
  • KMO-Portefeuille: best practices

Whitepapers

2
  • Whitepaper BC 9022
  • Whitepaper managementsysteemaudits

NIS2 & Cyberfundamentals

2
  • NIS2 aansprakelijkheid
  • CyberFundamentals & NIS2 in België
Categorieën bekijken

Tips van de Kmo-p auditor

In dit artikel deelt onze kmo-p auditor waardevolle tips voor de kmo-p audit.

Dien de subsidieaanvraag op tijd in! #

Het indienen van een subsidieaanvraag dient binnen 14 dagen na start van de prestaties ingediend te zijn. Let hier op en attendeer uw klanten hier ook op! Lees hier de voorwaarden voor het beoordelen van de subsidieaanvragen.

Erkenning = registratie #

kmo-p auditWist u dat al een aantal jaren de kmo-portefeuille erkenning niet meer bestaat. Het wordt nu ‘dienstverlener voor de kmo-portefeuille’ genoemd. Dit wil ook zeggen dat het erkenningsnummer is gewijzigd in registratienummer en dat erkend dienstverlener, geregistreerd dienstverlener is geworden.

Denk eraan dat u in uw communicatiemiddelen (website, brochures) & klantcommunicatie de juiste terminologie gebruikt. Controleer normelement A.1 en A.2 nog eens.

Gebruik het juiste logo #

Gebruikt u het juiste kmo-p logo op uw communicatiekanalen? Het actuele logo is het groene met “dienstverlener voor de kmo-portefeuille” in wit uitgespaard.

De logo’s met “erkenning” en “erkend dienstverlener” zijn verouderd en mag u niet meer gebruiken in uw communicatie.

Competenties projectuitvoerder #

Communiceer duidelijk naar uw klanten over de ervaring en competenties van de uitvoerende adviseur of docent van de opdracht. De communicatie over ervaring wordt ook opgenomen in offerte, briefing, website, e-mailuitwisseling, etc. Het is niet noodzakelijk dat de naam van de uitvoerende wordt gecommuniceerd, maar wel welke competenties beschikbaar worden gesteld.

Lees de module ‘Bewijs van ervaring’ in de kmo-p norm nog eens door om te bekijken of u voldoet aan de normelementen.

Zijn uw vormvereisten nog up-to-date voor al uw documenten? #

De afdeling inspectie van het Agentschap Innoveren & Ondernemen voert steekproefsgewijs controles uit op de projecten die gesubsidieerd zijn met de kmo-portefeuille. Controleert u dus zo af en toe eens of uw documenten nog voldoen aan de gestelde eisen.

Meet de klanttevredenheid #

Vergeet u als dienstverlener van de kmo-portefeuille niet de klanttevredenheidspeiling uit te voeren? Het is belangrijk dat al uw klanten hun mening kunnen geven, dus niet alleen uw kmo-portefeuille klanten.

Bij uw volgende kmo audit zal de auditor uw organisatie hier opnieuw op toetsen. Neem module T. van de kmo-p norm nog eens door!

Voer tussentijdse bevraging uit en documenteer #

Documenteer de verwachtingen welke vooraf zijn gesteld en controleer tussentijds of aan de geformuleerde verwachtingen voldaan is. Leg al deze bevragingen vast in een verslag, logboek of klanttevredenheidsonderzoek. Deze dient tijdens de volgende audit overhandigd te worden aan de kmo-p auditor. Lees normelement T.3 nog eens na.

Deel dit bericht:
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
Antwoord niet gevonden? Hoe kunnen we helpen?

Hoe kunnen we helpen?

Bijgewerkt op 3 januari 2025
Hoe werkt de kmo-portefeuille registratie?Kmo-portefeuille voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!
Inhoudsopgave
  • Dien de subsidieaanvraag op tijd in!
  • Erkenning = registratie
  • Gebruik het juiste logo
  • Competenties projectuitvoerder
  • Zijn uw vormvereisten nog up-to-date voor al uw documenten?
  • Meet de klanttevredenheid
  • Voer tussentijdse bevraging uit en documenteer

Brand Compliance België B.V.

Uitbreidingstraat 66
2600 Berchem (Antwerpen)

+32 14 48 0730
be-info@brandcompliance.com

VAT nr.: BE0735.675.516

Brand Compliance B.V.

Hambakenwetering 8D2
5231 DC ‘s-Hertogenbosch

+31 73 220 2000
info@brandcompliance.com

Chamber of Commerce nr.: 32101659
VAT nr.: NL8130.78.854.B01

Brand Compliance Nordics AB

Vasagatan 16 2 TR
111 20 Stockholm

+31 73 220 2015
info@brandcompliance.com

Org.nr: 559238-1387

© Copyright 2025 Brand Compliance