+32 14 48 0730 | be-info@brandcompliance.com
Brand Compliance
  • Nieuws
Contactformulier
  • Ons verhaal
    • Accreditaties
    • Compliment, klacht of tip
    • Uw privacy
    • Vacatures
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Kwaliteit
    • Kmo-portefeuille Audit
      • Voor starters
      • Vlaio erkend Auditbureau
    • BC 9022 Kwaliteitslabel
      • Certificatiestandaard
      • Procedure
    • ISO 9001
    • ISO 22301
    • Netwerk Compliance Audits
    • Gap-analyse
  • Informatiebeveiliging
    • ISO 19770-1
    • ISO 27001
    • ISO 27017 en ISO 27018
    • SOC 2 verklaring
    • ISAE 3402 audit
    • Gap-analyse
  • Privacy
    • Certificatiestandaard BC 5701:2022 (nl)
    • BC 5701 (AVG/GDPR)
    • ISO 27701
    • Gap-analyse
  • BC Academy
  • Contact
    • Contactformulier
    • Aanvragen certificatietraject
    • Kennismakingsgesprek (ISMS/Privacy)
    • Kennismakingsgesprek (KMO/WSE)
    • Locaties & route

Algemeen

  • De Brand Compliance begrippenlijst
  • Wat is een managementsysteem?
  • Tips voor het beschrijven van een goede scope
  • Accreditatie versus certificatie
  • Het gebruik van certificatielogo’s

Certificatietraject

  • Heeft u binnenkort uw eerste audit
  • Het aanvragen van een certificeringstraject
  • Fase 1 van de initiële audit
  • Fase 2 van de initiële audit
  • Wat is een certificatiecyclus?
  • Afwijkingen managementsysteem
  • Certificaat geschorst of ingetrokken? Zo lost u dat op!
  • Hoelang duurt een ISO-certificering?
  • Overname van certificering

KMO-portefeuille

  • Hoe werkt de kmo-portefeuille?
  • De voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!
  • Tips van de Kmo-p auditor

WSE-label

  • Hoe behoudt u uw ESF-subsidie of vraagt u een ESF-project aan?

Tips van de Kmo-p auditor

Inhoud
  • Dien de subsidieaanvraag op tijd in!
  • Erkenning = registratie
  • Gebruik het juiste 'dienstverlener voor de kmo-portefeuille' logo
  • Heeft de projectuitvoerder voldoende ervaring en competenties en hoe communiceert u dit?
  • Zijn uw vormvereisten nog up-to-date voor al uw documenten?
  • Meet de klanttevredenheid
  • Vergeet de tussentijdse bevraging niet uit te voeren en documenteren

Dien de subsidieaanvraag op tijd in! #

Het indienen van een subsidieaanvraag dient binnen 14 dagen na start van de prestaties ingediend te zijn. Let hier op en attendeer uw klanten hier ook op! Lees hier de voorwaarden voor het beoordelen van de subsidie-aanvragen.

Erkenning = registratie #

Wist u dat al een aantal jaren de kmo-portefeuille erkenning niet meer bestaat. Het wordt nu ‘dienstverlener voor de kmo-portefeuille’ genoemd. Dit wil ook zeggen dat het erkenningsnummer is gewijzigd in registratienummer en dat erkend dienstverlener, geregistreerd dienstverlener is geworden. Denk u eraan dat u in uw communicatiemiddelen (website, brochures) & klantcommunicatie de juiste terminologie gebruikt?
Controleer normelement A.1 en A.2 nog eens.

Gebruik het juiste ‘dienstverlener voor de kmo-portefeuille’ logo #

Gebruikt u het juiste kmo-p logo op uw communicatiekanalen? Het actuele logo is het groene met “dienstverlener voor de kmo-portefeuille” in wit uitgespaard. De logo’s met “erkenning” en “erkend dienstverlener” zijn verouderd en mag u niet meer gebruiken in uw communicatie.

Heeft de projectuitvoerder voldoende ervaring en competenties en hoe communiceert u dit? #

Communiceer duidelijk naar uw klanten over de ervaring en competenties van de uitvoerende adviseur of docent van de opdracht. De communicatie over ervaring wordt ook opgenomen in offerte, briefing, website, e-mailuitwisseling, etc. Het is niet noodzakelijk dat de naam van de uitvoerende wordt gecommuniceerd, maar wel welke competenties beschikbaar worden gesteld. Lees de module ‘Bewijs van ervaring’ in de kmo-p norm nog eens door om te bekijken of u voldoet aan de normelementen.

Zijn uw vormvereisten nog up-to-date voor al uw documenten? #

De afdeling inspectie van het agentschap Innoveren & Ondernemen voert steekproefsgewijs controles uit op de projecten die gesubsidieerd zijn met de kmo-portefeuille. Controleert u dus zo af en toe eens of uw documenten nog voldoen aan de gestelde eisen.

Meet de klanttevredenheid #

Vergeet u als dienstverlener van de kmo-portefeuille niet de klanttevredenheidspeiling uit te voeren? Het is belangrijk dat al uw klanten hun mening kunnen geven, dus niet alleen uw kmo-portefeuille klanten.
Bij uw volgende kmo audit zal de auditor uw organisatie hier opnieuw op toetsen. Neem module T. van de kmo-p norm nog eens door!

Vergeet de tussentijdse bevraging niet uit te voeren en documenteren #

Documenteer de verwachtingen welke vooraf zijn gesteld en controleer tussentijds of aan de geformuleerde verwachtingen voldaan is. Leg al deze bevragingen vast in een verslag, logboek of klanttevredenheidsonderzoek. Deze dient tijdens de volgende audit overhandigd te worden aan de kmo-p auditor. Lees normelement T.3 nog eens na.

Updated on 20 december 2022
De voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!
Inhoud
  • Dien de subsidieaanvraag op tijd in!
  • Erkenning = registratie
  • Gebruik het juiste 'dienstverlener voor de kmo-portefeuille' logo
  • Heeft de projectuitvoerder voldoende ervaring en competenties en hoe communiceert u dit?
  • Zijn uw vormvereisten nog up-to-date voor al uw documenten?
  • Meet de klanttevredenheid
  • Vergeet de tussentijdse bevraging niet uit te voeren en documenteren

Search

Brand Compliance B.V.

Hambakenwetering 8D2
5231 DC ‘s-Hertogenbosch

+31 73 220 2000
info@brandcompliance.com

Chamber of Commerce nr.: 32101659
VAT nr.: NL8130.78.854.B01

Brand Compliance België B.V.

Uitbreidingstraat 66
2600 Berchem (Antwerpen)

+32 14 48 0730
be-info@brandcompliance.com

VAT nr.: BE0735.675.516

Brand Compliance Nordics AB

Vasagatan 16
SE-111 20 Stockholm

+46 73 157 7805
info@brandcompliance.com

Org.nr: 559238-1387

© Copyright 2023 Brand Compliance