Hoe werkt de kmo-portefeuille registratie?
De kmo-portefeuille registratie is een subsidiemaatregel waardoor u – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van uw onderneming verbeteren. Elke kmo kan financiële steun ontvangen om opleidingen en advies bij geregistreerde dienstverleners aan te kopen.
Deze subsidie verlaagt de drempel voor kmo’s om gebruik te maken van de diensten en zich op die manier verder te ontwikkelen als organisatie.
Opleidingen of adviezen moeten aansluiten bij één van de acht thema’s. Alle opleidingen en adviezen die inhoudelijk gelinkt kunnen worden aan een thema kunnen worden gesteund. Benieuwd naar voorbeelden? Klik op onderstaande thema’s.
- Bedrijfsstrategie
- Beroepsspecifieke competenties
- Digitalisering
- Duurzaamheid
- Financiële geletterdheid
- Innovatie
- Internationalisering
- Personeelsmanagement
Audit #
Om het onderscheidende label ‘geregistreerd dienstverlener voor de kmo-portefeuille’ te verkrijgen, moet er via een audit worden aangetoond te werken volgens de kwalitatieve normen die daarvoor zijn opgesteld door het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO). Deze audit dient uitgevoerd te worden door een onafhankelijk en door het VLAIO erkend auditbureau.
Brand Compliance is door de Vlaamse overheid aangesteld als erkend auditbureau en voert graag de audit uit die nodig is om de kmo-portefeuille registratie te behalen. Wij bieden u een kennismaking waarin de organisatie de kans krijgt vragen te stellen met betrekking tot de audit en de kmo-p-norm. Daarnaast wordt er gedetailleerde toelichting gegeven op de audit en de voorbereidingen die hiervoor nodig zijn.
De kmo-portefeuille registratie is ook voor starters #
Wanneer een organisatie recent gestart is met opleidings- of advieswerkzaamheden dan is de kmo-portefeuille ook geschikt! Als startende kandidaat-dienstverlener wordt de audit in twee delen gesplitst. In het eerste deel wordt beoordeeld of de organisatie ‘startensklaar’ is voor het uitvoeren van de activiteiten. De organisatie is dan vrijgesteld van ‘het bewijs van ervaring’ en de ‘klantentevredenheidspeilingen’.
Na een positieve eerste audit wordt er toegang verleend voor een periode van twee jaar. Na twee jaar volgt opnieuw een kmo-p-audit op de opgedane ervaring en klanttevredenheid. Indien deze audit een positieve uitkomst heeft wordt de einddatum met drie jaar verlengd.
Wilt u meer weten over wat de kmo-portefeuille registratie voor u kan betekenen? Schrijf u dan in voor de (online) kennismaking. Wilt u graag direct contact? Bel dan naar +32 (0)14 48 07 30 of mail naar be-info@brandcompliance.com en we helpen u graag verder!