+32 14 48 0730 | be-info@brandcompliance.com
Nederlands
  • Nederlands
  • Swedish
  • English
Brand Compliance België
  • Nieuws
Contactformulier
  • Ons verhaal
    • Accreditaties
    • Compliment, klacht of tip
    • Uw privacy
    • Vacatures
  • Kennisbank
  • Nieuws
  • Kwaliteit
    • Aanvragen certificatietraject
    • Kmo-portefeuille Audit
      • Voor starters
      • Vlaio erkend Auditbureau
    • BC 9022 Kwaliteitslabel
      • Certificatiestandaard
      • Procedure
      • Stappenplan
    • ISO 9001
    • ISO 22301
    • Netwerk Compliance Audits
    • Gap-analyse
  • Informatiebeveiliging
    • Aanvragen certificatietraject
    • ISO 19770-1
    • ISO 27001
    • ISO 27017 en ISO 27018
    • SOC 2 verklaring
    • ISAE 3402 audit
    • Gap-analyse
  • Privacy
    • Aanvragen certificatietraject
    • Certificatiestandaard BC 5701:2022 (nl)
    • BC 5701 (AVG/GDPR)
    • ISO 27701
    • Gap-analyse
  • BC Academy
  • Contact
    • Contactformulier
    • Aanvragen certificatietraject
    • Kennismakingsgesprek (ISMS/Privacy)
    • Kennismakingsgesprek (KMO/WSE)
    • Locaties & route

KMO-portefeuille

3
  • Tips van de Kmo-p auditor
  • Hoe werkt de kmo-portefeuille?
  • De voorbereiding: Goed begonnen is half gewonnen!

Certificatietraject

10
  • Checklist certificering
  • Heeft u binnenkort uw eerste audit
  • Het aanvragen van een certificeringstraject
  • Fase 1 van de initiële audit
  • Fase 2 van de initiële audit
  • Wat is een certificatiecyclus?
  • Afwijkingen managementsysteem
  • Certificaat geschorst of ingetrokken? Zo lost u dat op!
  • Hoelang duurt een ISO-certificering?
  • Overname van certificering

Algemeen

6
  • De Brand Compliance begrippenlijst
  • Wat is een managementsysteem?
  • Interne of externe audit?
  • Tips voor het beschrijven van een goede scope
  • Accreditatie versus certificatie
  • Het gebruik van certificatielogo’s

WSE-label

1
  • Hoe behoudt u uw ESF-subsidie of vraagt u een ESF-project aan?

Best practices

4
  • KMO-Portefeuille: best practices
  • Meesterschap over AVG/GDPR-compliance: best practices
  • Uitblinken in informatiebeveiliging: best practices
  • Kwaliteitsmanagement: best practices voor succes

Kwaliteitsmanagement: best practices voor succes

De term “best practice” verwijst naar een methode of techniek waarvan door onderzoek en ervaring is bewezen dat het de meest effectieve of efficiënte benadering is in een bepaald gebied of een bepaalde context.

Best practices zijn geen vaste of statische regels. Ze zijn onderhevig aan verandering als er nieuwe informatie, technologieën of inzichten ontstaan. Voortdurende verbetering en aanpassing aan evoluerende omstandigheden zijn sleutelcomponenten voor het handhaven van best practices.

Door best practices toe te passen, kunnen individuen en organisaties profiteren van de opgebouwde kennis en geleerde lessen in hun vakgebied, waardoor de kans op succes wordt vergroot en veelvoorkomende valkuilen worden vermeden.

Het is belangrijk op te merken dat best practices kunnen variëren, afhankelijk van de grootte, complexiteit en branche van de organisatie.

Kwaliteitsmanagement

Er zijn verschillende best practices voor het beheersen van kwaliteit binnen een organisatie. Hieronder vindt u enkele algemene best practices die van toepassing zijn op veel verschillende industrieën:

Betrokkenheid van het management #

Het is belangrijk dat het management van een organisatie actief betrokken is bij het beheer van de kwaliteit en de implementatie van kwaliteitsnormen. Het management moet zorgen voor voldoende middelen en ondersteuning bieden voor het kwaliteitsbeheerproces en waar mogelijk het werk zo goed mogelijk beleggen binnen de organisatie.

Procesbeheersing #

Het beheersen van bedrijfsprocessen is essentieel voor het verbeteren van de kwaliteit. Dit kan worden bereikt door het in kaart brengen van processen, het vastleggen van procedures en werkinstructies, en het monitoren van de prestaties.

Continu verbeteren #

Een kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) moet in staat zijn om continu verbeteringen door te voeren. Dit kan bijvoorbeeld door middel van klanttevredenheidsonderzoeken, procesanalyses, het uitvoeren van audits en door het volgen van trends in de branche.

Trainen en ontwikkelen van medewerkers #

Het is belangrijk om medewerkers te trainen en te ontwikkelen, zodat ze in staat zijn om hun taken goed uit te voeren en bij te dragen aan de verbetering van de kwaliteit. Dit kan bijvoorbeeld door middel van cursussen, trainingen, workshops en coaching.

Betrokkenheid van medewerkers #

Medewerkers moeten zich bewust zijn van hun rol in het verbeteren van de kwaliteit en moeten worden aangemoedigd om bij te dragen aan het proces. Dit kan worden bereikt door middel van communicatie, het opzetten van feedbackmechanismen en het geven van erkenning en beloning.

Gegevensgestuurde besluitvorming #

Beslissingen over kwaliteit moeten worden genomen op basis van feiten en gegevens. Een kwaliteitsmanagementsysteem moet daarom in staat zijn om gegevens te verzamelen, te analyseren en te rapporteren om betere beslissingen te kunnen nemen.

Klantgerichtheid #

Klanttevredenheid moet altijd centraal staan bij het beheer van de kwaliteit. Naast duidelijke meetmechanismen om klanttevredenheid kwantitatief in kaart te brengen is het ook belangrijk om feedback van klanten te verzamelen en hierop te reageren om zo de klanttevredenheid te verhogen.

Standaardisatie #

Standaardisatie van processen en procedures kan helpen bij het verminderen van fouten en het verhogen van de efficiëntie. Dit kan bijvoorbeeld worden bereikt door het automatiseren van procedures, het creëren van sjablonen en het gebruik van standaardformulieren.

Brand Compliance #

Het implementeren van deze best practices kan u helpen de algehele prestaties van de organisatie te verbeteren en bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en loyaliteit. Wilt u weten wat Brand Compliance voor u kan betekenen? Contacteer één van onze specialisten, zij staan u graag te woord.

Deel dit bericht:
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Antwoord niet gevonden? Hoe kunnen we helpen?

Hoe kunnen we helpen?

Bijgewerkt op 8 juni 2023
Inhoudsopgave
  • Betrokkenheid van het management
  • Procesbeheersing
  • Continu verbeteren
  • Trainen en ontwikkelen van medewerkers
  • Betrokkenheid van medewerkers
  • Gegevensgestuurde besluitvorming
  • Klantgerichtheid
  • Standaardisatie
    • Brand Compliance

Accreditatie

RvA C548Brand Compliance B.V. heeft accreditatie (C548) voor het certificeren van ISO 27001, NEN 7510 Cluster B en ISO 9001 scope 33 informatie technologie en 35 andere dienstverlening.

Brand Compliance B.V.

Hambakenwetering 8D2
5231 DC ‘s-Hertogenbosch

+31 73 220 2000
info@brandcompliance.com

Chamber of Commerce nr.: 32101659
VAT nr.: NL8130.78.854.B01

Brand Compliance België B.V.

Uitbreidingstraat 66
2600 Berchem (Antwerpen)

+32 14 48 0730
be-info@brandcompliance.com

VAT nr.: BE0735.675.516

Brand Compliance Nordics AB

Vasagatan 16 2 TR
111 20 Stockholm

+46 73 157 7805
info@brandcompliance.com

Org.nr: 559238-1387

© Copyright 2023 Brand Compliance